Τέλος του 2024 έτοιμο το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ δήλωσε ο Χ.Σταικούρας στο Connectivity ForumΤέλος του 2024 έτοιμο το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ δήλωσε ο Χ.Σταικούρας στο Connectivity Forum

Το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του 2024 και η μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα θα ολοκληρωθεί με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο Southeast Europe Connectivity Forum II στη Θεσσαλονίκη. Ο νέος ΟΣΕ θα περιλαμβάνει την ΕΡΓΟΣΕ και μέρος της ΓΑΙΑΟΣΕ που αφορά το τροχαίο υλικό, ενώ η ακίνητη περιουσία θα παραμείνει στο υπερταμείο. Αυτό θα δημιουργήσει έναν ενιαίο φορέα, διευκολύνοντας την υλοποίηση έργων και την έννοια της λογοδοσίας.

Στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα της Βόρειας Ελλάδας, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι μία από τις προτεραιότητες είναι η δημιουργία νέας οδικής σύνδεσης με την Τουρκία, με την υλοποίηση του έργου να αναμένεται το 2025. Η Εγνατία Οδός χρειάζεται συντήρηση και ενίσχυση, με τις σχετικές διαδικασίες να ολοκληρώνονται εντός τετραμήνου. Ο περιφερειακός δρόμος της Αλεξανδρούπολης θα ολοκληρωθεί το 2025, συνδέοντας τον λιμένα της πόλης με την Εγνατία Οδό.

Για τα σιδηροδρομικά έργα, υπάρχει στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους για τους δύο κύριους σιδηροδρομικούς άξονες: τον διάδρομο «Τρεις Θάλασσες» που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία, και τον διάδρομο «Δυτικά Βαλκάνια-Ανατολική Μεσόγειος» που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια, το Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη. Το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη θα αναβαθμιστεί και θα παραδοθεί το 2026, ενώ η Σερβία θα εγκαινιάσει τη νέα σύνδεση με την Ουγγαρία.

Η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει πόρους για την αναβάθμιση των τμημάτων Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη θα ενισχυθεί με παρεμβάσεις στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Δράμα και Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή. Οι ελληνικοί λιμένες, όπως της Αλεξανδρούπολης, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, προσελκύουν ενδιαφέρον από χώρες όπως η Ινδία, που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τους λιμένες για την εξαγωγή προϊόντων στην Ευρώπη.

Από SXs